Michael Scott 1959-
The sorceress
2de dr.
Amsterdam: Mynx, 2009
412 p.
9789089681591 (gebonden)

Michael Scott is een gevestigde waarde binnen het genre van de fantasy. Het succes van zijn reeks over 'De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel', een historische figuur die al eeuwen tot de verbeelding spreekt en ook in Harry Potter en de steen der Wijzen werd opgevoerd, is dan ook geen verrassing. De tovenares is het derde deel in deze serie over de vijftienjarige tweeling Sophie en Josh. Het boek is ongemeen spannend en bijzonder onderhoudend, en biedt een overvloed aan historische en mythologische informatie. Maar is dat voldoende om een reeks sterk te maken?

In De Alchemist kwamen de tieners in contact met Flamel en zijn vrouw Perenelle. De tweeling bleek voorbestemd voor een bijzondere rol in de eeuwenoude strijd tussen goed en kwaad, en werd opgejaagd door de magiër, Flamels aartsvijand John Dee. Het tweede deel, dat naar de Magiër genoemd werd, ging over de vlucht van de tweeling en de ontluikende magische krachten van Sophie. In De tovena…Lees verder
Nicolas Flamel en de tweeling Sophie en Josh (15) zijn in Londen aangekomen. Flamel wil de tweeling laten inwijden in de magie van het water door de oudste onsterfelijke mens Gilgamesh. Bij Londen zijn veel leylijnen, waarvan een hen terug kan brengen naar San Francisco. Maar als Gilgamesh zou weigeren, zitten ze vast in Londen, het hart van het domein van dr. John Dee. Dee en Machiavelli doen er nog steeds alles aan om hen gevangen te nemen en de laatste twee pagina’s van de Codex in hun bezit te krijgen, zodat de Duistere Alouden kunnen terugkeren op aarde. Derde deel uit de serie ‘De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel’*. Het perspectief wisselt bijna elk hoofdstuk, tussen de tweeling en Flamel, Perenelle Flamel die nog gevangen zit op Alcatraz, Dee en Machiavelli. De hoofdstukken zijn kort, waardoor alle verhaallijnen veel vaart houden. Al verstrijken er maar twee dagen, het verhaal zit vol actie. Heel boeiend geschreven, de dialogen zijn pakkend. De auteur heeft mytholog…Lees verder

Over Michael Scott

Michael Scott (Dublin, 28 september 1959) is een Iers schrijver. Hij werd vooral bekend door zijn De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel-serie. Deze zesdelige reeks is in zijn geheel ook in het Nederlands verschenen.

Scott schrijft ook onder het pseudoniem Anna Dillon en heeft al meer dan honderd boeken op zijn naam staan. In 1983 werd zijn debuut, Irish Folk and Fairy Tales v.1 gepubliceerd, en tot de dag van vandaag wordt het als een van dé studieboeken omtrent dit onderwerp beschouwd. Scott is ook een ervaren scenarioschrijver voor podium en het witte doek. Hij heeft voorts meegewerkt aan veel andere, uiteenlopende projecten, waaronder documentaires en drama's.

Voor kinderen

Illustratieboeken

• 1992 – The Piper's Ring (geïllustreerd door Ian Deuchar)